tisdag 2 november 2010

Baconlindad torskrygg med lyxmos

Jag äter ju inte fisk och skaldjur, men har ändå bestämt mig för att tillaga detta lite oftare för att träna up mig. Susann hade pratat mycket om ett recept på baconlindad gös så jag tänkte att jag gör samma men med en liten torsk.

Fisken:
Gör ett snitt i fisken och gör en liten mix på citron och persilja, salt och peppar och fyll med. Salta och peppra lite ytterliggare och linda baconskiva runt. Stek för färg och kör sedan färdig i ugnen till ungefär 60 grader.

Moset:
Koka mjölig potatis, mixa sedan med grädde och creme fraiche, lite smör, vitt vin, mycket flingsalt och vitpeppar.

Grönsakerna:
Fräste rödlök, zucchini, gul paprika i lite olivolja och strödde över grönsaksbuljong i pulverform.

Supergott! Eller ja, jag åt ju inte fisken förutom en liten liten gnutta men moset och grönsakerna var kanongoda.

Till detta blev det faktiskt ett lättare rött vin. En australiensisk Pinot Noir.



Inga kommentarer: