Sallad Sallad Sallad
Love it. Särskilt när man blandar varma och kalla grönsaker.Experimenterade med liquid smoke igen. Älskar den rökiga smaken.
Stek kycklingfile- gul och röd paprika - lök med fajitas krydda och lite utspädd liquid Smoke.
Servera på blandad sallad med körsbärstomater, avokado, svarta bönor och fetaost.
Lite god dressing gjord på creme fraiche, vitlök, sweet chili och flingsalt.
Riktigt god sallad !
Visar inlägg med etikett Fågel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fågel. Visa alla inlägg
onsdag 13 juni 2012
onsdag 15 december 2010
Den årliga ankmiddagen
Vi har en tradition.
Eller egentligen är det våra vänner Pia och Roger som har en tradition.
Det är att bjuda på helstekt anka varje lördag innan andra advent.
Så även i år.
En mycket trevlig tillställning. Och sååå gooood.
Bara titta nedan på den feta ankan och så alla goda tillbehör till den.... gräddsås, hemgjord gelé, dansk specialitet "sötpotatis", vanlig potatis, rödkål. Och när man trodde att man inte kunde få ner mer i magen serverades en underbar vaniljchokladpannacotta

Eller egentligen är det våra vänner Pia och Roger som har en tradition.
Det är att bjuda på helstekt anka varje lördag innan andra advent.
Så även i år.
En mycket trevlig tillställning. Och sååå gooood.
Bara titta nedan på den feta ankan och så alla goda tillbehör till den.... gräddsås, hemgjord gelé, dansk specialitet "sötpotatis", vanlig potatis, rödkål. Och när man trodde att man inte kunde få ner mer i magen serverades en underbar vaniljchokladpannacotta

onsdag 20 januari 2010
Saffranspasta m. kyckling och chorizo
Gott och smidigt, perfekt nu till helgen!

Grilla paprika och skivad chorizo i ugnen med rosmarin, olivolja och flingsalt. Ugnsstek kycklingfiléer penslade med någon rökig b-b-q sås.
Koka tagliatielle. Koka upp grädde, saffran och salt och häll över pastan och blanda runt så det blir krämigt. Lägg upp på ett stort fat.
Skiva kycklingfile och lägg ovanpå tillsammans med paprika och korvblandning.
Smula över fetaost och strö Ruccola över det hela. Dra några drag med svartpepparkvarnen. Supergott!!
torsdag 7 januari 2010
Untraditional Turkey Dinner
Mina godaste matupplevelser hos vänner är tveklöst hos Victoria och Torbjörn. Vi var nu i mellandagarna bjudna till dem på kalkonmiddag....alltid trevligt med helstekt kalkon.
Denna var dock lite annorlunda. Torbjörn hade nämligen fått för sig att han skulle helgrilla den på grillen!! Och det gjorde han...i 4,5 h...med hickorysmak på kolen så kalkonen fick en rökt smak. Supergott och jag har tror nästan inte att jag ätit en så saftig kalkon innan.
Yummie Yummie
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
