Visar inlägg med etikett Drinkar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Drinkar. Visa alla inlägg

onsdag 13 juni 2012

Cosmopolitan

Cosmo är en favoritdrink.
Då känner man sig ju lite Sex-In-The-City-Chic
Nedan cosmos på Tivoli i Köpenhamn

Så här gör man dem :


Kyl drinkglas med isbitar. Pressa ut juicen av 0,5 lime. Tillsätt 4 cl vodka, 2 cl Cointreau, 4 cl tranbärsjuice och lite is. Skaka. Häll bort isen ur glasen och sila av drinken ner i glasen

Zip !




måndag 19 december 2011

Bäverhojt

Jag brukar ju skriva om god mat & dryck som jag vill rekommendera.

Men idag ska jag skriva om något som jag ej vill rekommendera.
Bäverhojt
Drick aldrig det.
Blev bjuden på det på julbordet med jobbet i fredags, en 6:a kostar 220 kronor
Ej prisvärt :)

Det beskrivs så här:

Bäverhojt består av bävergäll och sprit. Man tillverkar det genom att låta könskörteln på bävern ligga o dra i brännvin minst en månad och sedan använder man detta som essens.

Blanda ut det med mera brännvin och du har drickfärdig bäverhojt!

Känsliga tittare, titta ej på bilden!
Lånad från matmarina.wordpress.com
När jag drack den så låg det iallafall inte könsdelar i.


tisdag 8 november 2011

Hallondaiquiri

Jag lovar. This is the drink from heaven.
Enda som fattades var att det var sommar !
För i sommar så kommer denna vara min "sommarens drink"

En påse frusna hallon
Sockerlag (koka upp socker och vatten lika delar och låt svalna) Några matskedar
Koncentrerad hallonsaft
Pressad Lime ca 2
Vit Bacardi efter behov... lätt att dölja smaken :)

Mixa när hallonen är halvfrusna i mixer. Smaka av.
Mmmmmmm


lördag 13 februari 2010

Spetsa till chokladen

Nu på vintern är det mysigt att ta med sig lilla ryggsäcken ut när man åker pulka, skidor, skoter.... eller kanske när man skottar :)
Oboy är givet... men det är gott att spetsa till den med lite godsaker, se mina förslag nedan. Samtliga testade förra helgen i skidbacken....



måndag 18 januari 2010

Varm choklad m. mintsmak

Ett tips är att använda de överblivna polkagriskäpparna efter julgransplundringen. Supergott att ha i varm choklad istället för sked. Blir god mintsmak på chokladen och hög mysfaktor!

torsdag 24 september 2009

Mojito

Drack den godaste MOJITON jag någonsin druckit hos mina vänner Linda och Markus i helgen. Har fått receptet av Markus!

4cl vit rom
1/2 pressad lime
4-6 blad mynta
2-3 tsk råsocker eller 2 msk sockerlag
Mortla detta väl.
Massor med krossad is och fyll på med kolsyrat vatten tills det smakar bra!


Här är bild på mästerkocken in Action!

onsdag 9 september 2009

Passion

Andra gången i sommar som jag dricker den här underbara drinken på Trottobar i Halmstad
Innehåller:
Smirnoff Rasberry
Passionsfruktslikör
Passionsfruktsjuice
Socker
Citron
Sprite