onsdag 24 november 2010

Griffins Steakhouse

Jag älskar att besöka ställen i Stockholm som jag hört talas och läst om, då blir lantlollan levande och känner att hon hänger med lite, Griffins Steakhouse är ett sånt ställe. Inredningsföretaget stylt har gjort interiören och jag bara älskar deras sätt att inreda. De är så duktiga på att berätta en historia med inredningen. Griffins var inget undantag.. de hade mixat material och stilar så att det blev hur snyggt som helst ! Och mycket kitchiga detaljer så klart!

Mat och service höll samma klass som inredningen.


Foto över hämtat från griffinssteakhouse.se





Plats: Restaurang Griffins Steakhouse, Klarabergsviadukten 67, Stockholm
Tid: 12 November
Sällskap: Mina vänner Susann, Ulrika och Calle
Jag åt: Lammrostbiff och hemvevad lammkorv till dessert, 3 sorters ost
Jag drack: Ett gott sydafrikanskt vin i "Bordeaux-stil" , ett rött italienskt starkvin till osten
Smak: Riktigt bra, helt underbara ostar ! Vällagad mat
Utseende: Mycket vackert upplagt. Väl tilltaget.
Service: Mycket bra service. Snygg servitör. Hade egentligen beställt kalv men fick lamm
men fick då det kostnadsfritt. Och jag hade fått byta till kalv om jag ville, men jag ville inte vänta
Prisvärdhet:
Bra, de andra tog något som de kallade för "dagens" som bara kostade 139 kronor och var en rejäl köttbit. Riktigt billigt. Vinerna var som vanligt lite väl mycket pålägg på.
Övrigt: Riktigt bra totalupplevelse både med miljön och maten. Kocken Fredrik Eriksson satt vid bordet bredvid så det måste ju vara ett gott betyg till stället.
Kan varmt rekommendera er att gå hit!! verkligen!! Både för upplevelsen och maten!

Inga kommentarer: