Visar inlägg med etikett Onödigt men ack så gott. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Onödigt men ack så gott. Visa alla inlägg

torsdag 24 februari 2011

Köksrenovering

Vi håller ju på och renoverar vårt kök. Och då är det inte bara lite färg och nya knoppar utan en total kitchen-living-room-make over. Vi har därför inte haft något kök på nästan två veckor nu så det har inte blivit så spännande mat, precis mest gröt och ostmacka faktiskt. Vi har ju dessutom 1 mil till hamburgeria/pizza och 2,5 mil till hämtmat så det har inte varit aktuellt så många gånger heller.

Men i helgen så festade vi till det lite iallafall med lite smörgåstårta och ostbricka:



söndag 22 augusti 2010

Godismys

När lilla K och jag hade tjejkväll med Madde och Emilia och kollade på filmen Valentine häromdagen.

Vad har ni för favoritgodis ??


måndag 16 augusti 2010

Smält Brietårta

Det här är nästan det godaste jag vet.... fick receptet av min väninna Laila för några år sedan... och några av mina överviktiga kilon tror jag är orsakat av denna rätt :)
Dålig bild tagen med I-phonen men innehållet är desto bättre!

Ta 1 Brieost, klyfta körsbärstomater och lägga över, hacka basilika och strö över flingsalt och ev ringla lite olivolja av god kvalitet. In i ugnen på 225 grader tills det riktigt gungar om Brieosten för den har blivit så mjuk. Servera med baguett eller ett gott bröd!



söndag 28 februari 2010

Ben & Jerry Chunky Monkey

Bland nässpray, alvedon, varmt te, skorpor, nässdukar med mintlukt så tror jag att detta var den allra bästa medicinen i helgen.

Ben & Jerrys Glass är den bästa och det vet mannen...så han var kind enough att överraska med Chunky Monkey.... bananglass med bitar av mörk choklad och valnötter. Mums Mums

onsdag 20 januari 2010

Cinnamon Toast Crunchies

Tack snälla Madde som tog med dig flingor äääääända från Florida. Gillar vanligtvis inte sockrade flingor men dessa är bara så goda med kanelsmak.

Bara på lördagar

Bara på lördagar

Bara på lördagar

Bara på lördagar

måndag 14 september 2009

Fransk Hot Dog

Fransk Hot Dog med vitlöksdressing blev det i bilen på väg til Göteborg i helgen. Det är min och min dotters favoritsnabbmat. Men man känner sig lite som en grottmänniska när man äter det. Typ " fina flickor ska inte glufsa i sig Fransk Hot Dog "

onsdag 2 september 2009

Hm lite felaktig beskrivning kanske....

Jag och Ulrika beställde pizza häromdagen....det skulle vara pizza med Körsbärstomater.
Hm. Det måste väl ialla fall vara två för att man ska böja i plural eller ?
Lite mer skoj var att det skulle vara med färska grönsaker....och ja de har rätt det är lite färska grönsaker...men kanske inte riktigt som man tänkt sig....och vad gjorde gurkan där?
Hur som helst, pizzan var ganska god :)