Visar inlägg med etikett Recenserat i Stockholm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Recenserat i Stockholm. Visa alla inlägg

onsdag 24 november 2010

Griffins Steakhouse

Jag älskar att besöka ställen i Stockholm som jag hört talas och läst om, då blir lantlollan levande och känner att hon hänger med lite, Griffins Steakhouse är ett sånt ställe. Inredningsföretaget stylt har gjort interiören och jag bara älskar deras sätt att inreda. De är så duktiga på att berätta en historia med inredningen. Griffins var inget undantag.. de hade mixat material och stilar så att det blev hur snyggt som helst ! Och mycket kitchiga detaljer så klart!

Mat och service höll samma klass som inredningen.


Foto över hämtat från griffinssteakhouse.se





Plats: Restaurang Griffins Steakhouse, Klarabergsviadukten 67, Stockholm
Tid: 12 November
Sällskap: Mina vänner Susann, Ulrika och Calle
Jag åt: Lammrostbiff och hemvevad lammkorv till dessert, 3 sorters ost
Jag drack: Ett gott sydafrikanskt vin i "Bordeaux-stil" , ett rött italienskt starkvin till osten
Smak: Riktigt bra, helt underbara ostar ! Vällagad mat
Utseende: Mycket vackert upplagt. Väl tilltaget.
Service: Mycket bra service. Snygg servitör. Hade egentligen beställt kalv men fick lamm
men fick då det kostnadsfritt. Och jag hade fått byta till kalv om jag ville, men jag ville inte vänta
Prisvärdhet:
Bra, de andra tog något som de kallade för "dagens" som bara kostade 139 kronor och var en rejäl köttbit. Riktigt billigt. Vinerna var som vanligt lite väl mycket pålägg på.
Övrigt: Riktigt bra totalupplevelse både med miljön och maten. Kocken Fredrik Eriksson satt vid bordet bredvid så det måste ju vara ett gott betyg till stället.
Kan varmt rekommendera er att gå hit!! verkligen!! Både för upplevelsen och maten!

tisdag 26 januari 2010

Drinkar på Restaurang Gondolen

Har ofta hört talas om Gondolen och läst i olika sammanhang vilka underbara drinkar de ska ha där.Så vi stannade till för en drink i lördags efter middagen och innan utgången när vi var i Stockholm. Beställde två olika klassiker som Cosmopolitan och Mojito.

Smakade aldrig på Cosmo men Mojiton var hur god som helst!! Kände verkligen att det var kvalitetsrom och det var gott om lime och mynta i. Snabb service fast det var knöfullt.
Skulle vilja komma dit någon gång när det är ljust och njuta av utsikten. Man sitter ju trots allt 33 m upp i luften!

Restaurang Kungsholmen

Vi försökte få plats på Melker Anderssons restaurang Le Rouge... men det var fullt så vi testade därför en av hans andra restauranger Kungsholmen. Och vi blev inte besvikna!! Vilken fullträff! Så fantastiskt gott med härliga smaker. Alla 4 var supernöjda! Kan varmt rekommenderas när ni ska till Stockholm

Vi drack champagne innan maten:
Diebolt-Vallois Prestige 120:- /glas

Vi åt:
Bild 1: Oxrygg Prime Quality, Café de Paris 350.-
Bild 2: Koreansk Beef Satay, Cashewnöt 220.-
Bild 3: Steak Club Sandwich 210.-
Bild 4: Vietnamesisk Biffsallad 215.-

Och drack till detta:
Chakana, Malbec, Argentina 395.-

Till Dessert:
Creme Brulee 95.-

Och drack till detta:
Moscato d´Asti 80.-/glas


Plats: Restaurang Kungsholmen, Norr Mälarstrand, Stockholm
Tid: 23 Jan 2010
Sällskap: Mina vänner Lisa och Ulrika samt Nathalie
Jag åt: Ryggbiff och Creme Brulee
Jag drack: Mycket gott se ovan servitörs rekommendation
Smak: Helt underbart!! Jättemört kött. Smakade på allas och det var mycket mycket smak
Utseende: Mycket vackert upplagt. Olika tallrikar till alla.
Service: Mycket bra service. Trevlig Hovmästare
Prisvärdhet: Helt okej, som förväntat.
Övrigt: De har lyckats få mysigt trots att det är en stor sal man sitter i och tätt mellan platserna. Givetvis ett plus för att Melker själv visade sig i matsalen och pillade i köket och småpratade med kockarna och en del gäster. Vi ringde en timma innan och bad dem hålla bordet en halvtimma och det var inga problem. Kan varmt rekommenderas!!

onsdag 2 september 2009

Tabboli i Stockholm

När man är i Stockholm så är det ju alltid någon ny restaurang som ska provas. Denna gång så var det Tabboli på söder som min väninna Martina hade rekommenderat.
En mycket trevlig kväll med underbart sällskap och underbat mat.
På bilderna ett fåtal av alla de goda mezes som jag åt.

Tabboli




Plats: Tabboli på Tavastgatan 22 Stockholm
Tid: Sent i fredagskväll
Sällskap: En salig blandning av vänner och familj
Jag åt: Mezes = libanesiska smårätter
Jag drack: 2 glas vitt libanesiskt sauvignon blanc
Smak: Jättegott! Jag älskar att sitta och småplocka och doppa bröd i röror. Gott vin också för att vara för mig okänt.
Utseende: Vackert upplagt i små vita fat, mycket olika vackra färger
Service: Helt okej 4/5
Prisvärdhet: 285 kr för 16 smårätter, inte farligt. Man behöver ju ingen förätt och blev verkligen mätt.
Övrigt: Rekommenderar denna restaurangen! Mysiga lokaler. Perfekt när man vill
sitta länge och ha det trevligt och snacka. Bra att maten kommer lite i omgångar så
man inte får alla på samma gång.