Visar inlägg med etikett Goda Mackor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Goda Mackor. Visa alla inlägg

söndag 2 oktober 2011

Smörrebröd

Hade smörrebröd på Ågård i helgen. Riktigt roligt att både planera och göra.
Mumsiga blev de också.

Sorterna blev:

Leverpastej m bacon, gele, pickles, rostad lök, persilja

Ägg, räkor, majonnäs, körsbärtsomat, dill

Parmaskinka, mozarella, svart oliv, soltorkad tomat, rödlök, körsbärstomat, basilika



Brieost, cambozola, vindruva, fikonmarmelad, valnöt

Salami, brieost, gul paprika, röd lök, timjan

Rostbiff, remouladsås, syltlök, körsbärtsomat, röd paprika, rostad lök, gräslök

Rökt lax, röra på philadelphia -salladslök-äpple-citron-pepparot, citron, dill, äpple, rödlök


söndag 28 augusti 2011

Bagel m biffstek, kantareller och pepparotsås

Vilken underbar kvällsmat... det blir mycket gott med kantareller nu !
Tog ca 10 minuter !

Bagel rostad i ugn
Bankad Biffstek stekt medium-rare
Kantareller
Sallad- Körsbärstomater - Rödlök
Pepparotsås med creme fraiche - pepparot - citron - salt- flytande honum


måndag 31 januari 2011

Grillad Ciabatta m chevreost

Perfekt när man är själv hemma utan man och barn en kväll....
Inte deras stil på mat.

Grillad Ciabatta fylld med chevreost, honung och rödlök.
Mmmmmm