söndag 14 mars 2010

Taste of Beirut , Jönköping

Jag och Elisabeth skulle fira hennes födelsedag med bio och lite mat i fredags... men det blev ingen bio för den hade slutat gå.. och det blev inte den restaurangen vi hade tänkt heller.
Men det blev en jag varit nyfiken på länge. Taste of Beirut , en libanesisk restaurang. Och vi blev inte besvikna!



Plats: Taste of Beirut, Barnarspsgatan 100, Jönköping
Tid: Mars 2010
Sällskap: Min väninna Elisabeth
Jag åt: En meny med 15 varma/kalla mezes, grillat kött och frukt
Jag drack: Tyvärr cola light då jag körde..
Smak: Jättegoda smaker, särskilt alla röror som hoummus osv.
Utseende: Aptitligt när man får olika skålar till precis allting
Service: Superbra service, de hade precis koll på när de skulle fylla på
Prisvärdhet: 295/ portion för all den maten är ett bra pris !!
Övrigt: Jättegullig personlig servitris. Perfekt när man vill sitta och snacka länge eftersom man sitter och pillar och dippar och äter allt ganska långsamt. Även om man inte gillar något så finns det ju 14 grejer till att välja på........ Rekommenderas!!

2 kommentarer:

Marika sa...

Guu va gott. Jag bodde i ca 3 månader i libanon..Och längtar så efter deras ,mat:)

Alexandra sa...

svarar i din blogg...