torsdag 7 januari 2010

Hestravikens Värdshus

Har för ett antal år sedan arbetat extra på Hestravikens Värdshus i Hestra, Småland och trivdes mycket bra..trevliga arbetskamrater...fin miljö och mycket inspiration från köket. Har inte varit och ätit på ett bra tag men bjöd min lillsyster nu i mellandagarna för att vi skulle få lite ensamtid och mys tillsammans.

Lillasyster åt till förätt
Skaldjur på grönärts-pannacotta, toppad med hummerskum samt brödchips 128:-

Jag åt till förätt: Rökt ankbröstmed getostterinne, apelsinpicklade hallandsmorötter, rostade hasselnötter och liten örtskottsallad 115:-



Båda åt till varmrätt :Hjortroulad från Ulveredfylld med Karljohansvamp och skogschampinjon därtill palsternackscreme och blåbärsreduktion 270:-


Plats: Hestravikens Världshus
Tid: Mellandagarna Jul 2009
Sällskap: Min söta lillasyster Josefin
Jag åt: Rökt anka till förätt och hjort till varmrätt
Jag drack: Tyvärr vatten då jag körde..
Smak: Helt okej men inget sensationellt, förätten var bäst.
Utseende: Mycket vackert upplagt.
Service: Bra service. ett plus för min gamla vän urtrevliga servitören Jörg
Prisvärdhet: På förätten helt okej (115-128 kr) men 270 kr för en varmrätt så förväntar man sig att maten ska vara snäppet bättre än medelmåttig då det dessutom är små portioner

Övrigt: Vet inte om det var dagsformen men tycker väl inte att Hestraviken höll den klass som jag kommer ihåg. Kanske var det mitt intagande av vatten istället för vin som förstörde lite.

Inga kommentarer: