onsdag 2 september 2009

Tabboli i Stockholm

När man är i Stockholm så är det ju alltid någon ny restaurang som ska provas. Denna gång så var det Tabboli på söder som min väninna Martina hade rekommenderat.
En mycket trevlig kväll med underbart sällskap och underbat mat.
På bilderna ett fåtal av alla de goda mezes som jag åt.

Tabboli




Plats: Tabboli på Tavastgatan 22 Stockholm
Tid: Sent i fredagskväll
Sällskap: En salig blandning av vänner och familj
Jag åt: Mezes = libanesiska smårätter
Jag drack: 2 glas vitt libanesiskt sauvignon blanc
Smak: Jättegott! Jag älskar att sitta och småplocka och doppa bröd i röror. Gott vin också för att vara för mig okänt.
Utseende: Vackert upplagt i små vita fat, mycket olika vackra färger
Service: Helt okej 4/5
Prisvärdhet: 285 kr för 16 smårätter, inte farligt. Man behöver ju ingen förätt och blev verkligen mätt.
Övrigt: Rekommenderar denna restaurangen! Mysiga lokaler. Perfekt när man vill
sitta länge och ha det trevligt och snacka. Bra att maten kommer lite i omgångar så
man inte får alla på samma gång.

Inga kommentarer: