torsdag 18 augusti 2011

Hamnkrogen på Liseberg

Äntligen är alla barn så stora så de inte behöver ha snabbmat bara för att man är på resande fot. Vi var på Liseberg i söndags hela familjen och där finns ju faktiskt en del trevliga restuarangalternativ och inte bara snabbmat. Hamnkrogen blev det för vår del.Jag slapp köra med så det blev ett glas bubbel för att fira att jag vågade åka den otäcka atmosfear !Det var  riktigt bra mat och superservice. Egentligen är det ju en fiskrestaurang men ingen av oss tog fisk .

Förrätt

Jag tog 2 ostron med ett glas Black Lanson Champagne
Lilla K och B tog vitlöksbröd och lökringar i dillaioli.




Varmrätt

Jag tog en jättegod ceasarsallad med kyckling. Till det ett gott glas rose
Lilla K och B tog en entrecote med pepparsås





Plats: Hamnkrogen, Liseberg, Göteborg
Tid: Augusti 2011
Sällskap: Familjen
Jag åt: 2 ostron till förätt, ceasarsallad med kyckling till varmrätt
Jag drack: Champagne- Lanson till ostronen, ett glas rose till varmrätten
Smak: Mycket gott ! Smakade lite på familjens också, även det mycket bra.
Utseende: Fint upplagd entrecote, trevligt med tillbehören i små skålar.
Service: Superservice ! En duktig tjej som verkligen hade det lilla extra !
Prisvärdhet: Ok.
Övrigt: Förvånansvärt bra för att vara i en nöjespark, hela familjen var nöjda. Plus för många vinsorter på glas och inte bara "husets". När man åker karusell vill man ju inte dricka för många... räckte med två :)
Som sagt var servicen superb!!

Inga kommentarer: