måndag 20 december 2010

Jensens Bofhus

Jag och min väninna Sandra skulle för ganska många år sedan ta ut våra män på någon restaurang som våra köttätande män skulle gilla. Så vi tog dem till Jensens Bofhus i Göteborg. Och tyckte att det var rätt dåligt om jag minns rätt.Servitörer i oinspirerande miljö som gick omkring i 80-tals västar.

MEN, jag tänkte att de skulle få en andra chans.
Så när vi hade julhandlat färdigt hela familjen i lördags så tog vi en köttbit här igen. Fast i Jönköping denna gång. Och det var ingen höjdare ärligt talat. Billiga erbjudande måste det vara som lockar folk för det kan ju inte vara för den fantastiska matupplevelsen





Plats: Jensens Bofhus, Jönköping
Tid: En lördag i december 2010
Sällskap: Familjen
Jag åt: Ryggbiff medium rare m rotfrukter, bakpotatis och bea.
Jag drack: Julmust!
Smak: Kött med senor i så 1/3 fick slängas. Medelgod sås
Utseende: Ok
Service: Det enda som faktiskt var bra, men hon låtsades inte om att jag sa att det var ok men inte mycket mer utan bara log och serverade ut
Prisvärdhet: 189 är väl bra pris om maten är bra. Är den inte det vill man inte betala något
Övrigt: Min inte lika kräsna familj var ok nöjda med sitt. Och Bengts rödvinsbiff var riktigt god.

Inga kommentarer: