tisdag 6 april 2010

Bredaryds Wärdshus

Vart tar man med sina kunder om man bor i GGVV-regionen och inte vill ha det stelt och fint utan mer mysigt och personligt ? Ett hett tips är Bredaryds Wärdshus i Bredaryd.
Kända för sin färskölstillverkning och många whiskysorter och också sin plankstek.
Jag var lite svenssontråkig och tog deras planka.... utan Bernaisesås för att spara lite kalorier :) Men man ska komma ihåg att de har mycket andra fina saker på menyn också!

Plankorna är ju numrerade så jag lyckades få tag på nr 175726



Plats: Bredaryds Wärdshus, Bredaryd
Tid: Mars 2010
Sällskap: En säljare P från jobbet och en kund Jag åt: Plankstek med oxfile till varmrätt och creme brulee till dessert.
Jag drack: Tyvärr vatten! Tog en sip på färskölen.
Smak: Mycket gott ! Väldigt mört kött, perfekta grönsaker med mycket tuggmotstånd. Creme Bruleen var en av de bättre jag ätit och jag har ätit många :)
Utseende: Väldigt fint ! Som en planka ska se ut.
Service: Bra service precis som vanligt.Vi blev serverade av ägarinnan Helena som alltid får en att känna sig hemma. Kocken Victor visade sig lite också och var lika trevlig :)
Prisvärdhet: Helt okej.
Övrigt: En sak som är roligt är att Wärdshuset satsar mycket på närproducerat. Traditionell mat blandat med lite mordernt på ett fräsht sätt.

Inga kommentarer: