söndag 5 september 2010

Helgrillad oxfilé med ugnsbakade rotfrukter

Det blev en smarrig middag med trevliga gästerna Pia och Roger

Helgrillad oxfile: Bara salta och peppra, grilla.... grilla inte för länge medium-rare så köttet behåller sin mörhet

Ugnsbakade rotfrukter: Morot, potatis, palsternacka, rotselleri, lök på 225 grader tills grönsakerna fått god färg

Blåbärs och ädelostsallad: Recept hittar du i inlägg nedan

Rödvinssås: Reducera ner kalvbuljong, rödvin och balsamvinäger till hälften med en gnutta socker och lite idealmjöl. Salta och peppra

Vitlökssmör: Vitlök och smör. Simple as that.

I glaset: Fox Creek, Red Baron, Shiraz 109 .- Nr 2194



3 kommentarer:

Information sa...

Ser underbart gott ut. Eftersom jag själv efterfrågat vem som läser min egen blogg så har jag bestämt mig för att själv alltid lämna avtryck. JÄTTEFIN och inspirerande blogg om livets goda du har. Jag hittade hit via Li (är en av hennes vinjuntevänninor)

mvh Hanna

Emilia sa...

Så kul att du hittade in på min blogg, jag är inte den bästa på att uppdatera men ibland sker det under :)

Alexandra sa...

Kul att du tycker det Hannah! Ska kika in på din med såklart!
Alla Lis vänner är mina vänner och jag har hört mycket om era vinjuntekvällar... nästan så man vill göra ett studiebesök :)

/ Alexandra