torsdag 26 augusti 2010

Börje Olssons Skafferi i Halmstad

Mitt på gågatan i Halmstad ligger Börje Olssons Skafferi. En kombinerad restaurang och delikatessbutik med mycket medelhavsdelikatesser. Supermysigt att sitta där inne bland alla ostar, burkar och oljor. På semestern så passade jag och min dotter på att äta av deras helgbuffé som är jättegod. Nedan ser ni min smarriga tallrik !


Plats: Börje Olssons Skafferi, gågatan Halmstad
Sällskap: Min dotter lilla K
Jag åt: På buffen med bla parmaskinka, pajer, ostar, bröd, sallader, oliver, cevapcici
Smak: Jättegod! Särskilt pajerna
Utseende: Helt okej, bufféer bli ju alltid lite geggigt.
Prisvärdhet: 99 kr, ett helt ok pris för detta
Övrigt: Mysigt att sitta ute också om vädret tillåter... jag lyckades komma hem med ostar för 400 kronor och en olivolja för 200 också för de har mycket ett titta på. Väldigt kunnig personal i disken som man verkligen kan diskutera smaker och mat med.
Rekommenderas!

Inga kommentarer: