onsdag 22 juni 2011

Stigs Pelikanen Bistro i Värnamo

Det var några veckor sedan jag besökte Bistrot men vill ändå göra en liten recension och rekommendera er att gå dit.Detta är precis vad Värnamo behövde, lite kvällshäng med rättigheter och kvällsol !

Loungemiljön är mysigt, att det ligger bredvid vatten och bjuder på massa goda grejer gör inte saken sämre.
Vi hade en trevlig kväll och satt och tjattrade och mös tills inte solen värmde mer.....


Plats: Stigs Pelikanen Bistro Väranamo
Tid: En fredag kväll i slutet på Maj
Sällskap: Marcus & Linda, Emil & Sofia, Tobias & Stephan, Jonas & Richard
Jag åt: Fläskfile m någon brushettamix och potatissallad m. god vinegtraitte.
Jag drack: Tyvärr vatten när alla andra mös med rose och vitt. Gravida Linda fick med dricka vatten !
Smak: Jättegott när jag hade saltat lite extra (men jag är saltskadad så eg. kanske det var perfekt)
Utseende: Vackert upplagt!
Service: Inte så mycket, man beställer i kassa
Prisvärdhet: 189 tror jag ok.
Övrigt: Maten var god, men det är kanske mer för sällskap och skön miljö man går dit.
Ska dock prova lite andra rätter också, fanns mycket trevligt att välja på !
Hade jag bott i Värnamo hade det nog blivit sommarens häng.

Inga kommentarer: